יום חמישי, 19 במאי 2011

'של"ח בשביל הלב' ב'יום ירוק' במחוז ת"א

גם טיפות הגשם המהולות בקרני שמש אחדות, לא הצליחו להפריע לשמחת החיים, לנתינה ולפעילות המש"צים עם התלמידים בעלי לקויות. האווירה ביום מיוחד זה, הייתה נעימה ולוותה בהרגשת אחווה ושימחה.

מסורת חגיגות טו' בשבט באגף של"ח שבמחוז ת"א המשיכה והתקיימה השנה ביום רביעי כא' שבט 26/1 ביער בן שמן. לפעילות הזו הצטרפנו אנו, פרחי המש"צים של עירוני ד' בת"א עם הילדים המקסימים מביה"ס יחדיו הלוקים באוטיזם. כשהגענו ליער מצאנו שאנו 'לא לבד' אלא עשרות אוטובוסים עם מש"צים המלווים וחונכים תלמידים עם לקויות בכל המחוז. כבר במקום קיבלנו חולצות 'של"ח בשביל הלב' להזדהות והעלאת המורל.


נציין, ששבוע לפני הפעילות דאגנו לבקר בבית הספר יחדיו, ללמוד על האוטיזם, ולהכיר את הסביבה בה גדלים הילדים. באותו יום גם נערך מפגש היכרות בינינו לבין ילדי בית הספר יחדיו שאיתם נצא לפעילות.

ב'יום הירוק' ביער בן שמן, קיימנו עמם פעילויות בתחנות שהיו פזורות לאורך ציר ההליכה: מעגל מתופפים משותף של כולנו, שלווה בשירים ובריקודים. בהמשך, שמענו הסבר על עלי מרפא שונים והתכבדנו בתה צמחים חם ומהביל. לאחר מכן עברנו לשחק משחקי חברה שונים . הילדים מאוד התלהבו ולא רצו להפסיק לשחק. לאחר שסיימנו כמה סבבים מהנים של משחק עשינו סדר ט"ו בשבט, סידרנו על השולחן מגוון פירות יבשים ושקדים. לאחר שבירכנו על הפירות נהננו מטעמם המתוק. אחרי הסדר, המשכנו לעשות יצירות ופעילויות שונות. הילדים התבטאו ביצירתיות וכישרון רב.

לקראת סיום, התכנסנו המש"צים והתלמידים מהמסגרות המיוחדות שבמחוז ת"א, לטקס סיום. בטקס שרנו שירים שמוכרים לכולנו, ונחשפנו לכשרונם של מספר ילדים אוטיסטים שעלו על הבמה ושרו בפני כולם.

באמצע הטקס, לאחר מספר נאומים קצרים, החל לרדת גשם. המשכנו את הטקס למרות הטיפות המטפטפות אך לאחר שהטיפות הפכו לגשם רציני התחלנו להתפזר לאוטובוסים. לפני שנתפזרנו הספקנו להקשיב לשיר "לעולם בעקבות השמש" ששרה מקהלה של ילדים מאחד בתי הספר של האוטיסטים .היה מרגש מאוד ומחמם את הלב.

ראינו באושרם ושמחתם של התלמידים בעלי הלקויות והרגשנו בעצמנו התרוממות רוח בשותפות ועשייה שלנו. ואם נצטט את יאיר מדיאל מנהל המחוז: "היום לא דיברנו על ערכים, היום עשינו והתנהגנו ערכים במובן של אדם לאדם – אדם". במילים אלו נסכם את העשייה והידיעה.

כה לחי לכל העוסקים והמשתתפים בארגון יום זה.



המורה אתי רביאן זכתה בפרס רקנאטי-צ'ייס-רש"י לשנת 2009/10 עבור יוזמת של"ח בשבילי הלב.
כתבה: פר"ח מש"צית נגה מודריק ט4 עירוני ד'
ערך: מיקי שטרית מורה של"ח וידה"א עירוני ד'
צילמה: הניה מליכסון מורה של"ח וידה"א בליך ר"ג

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה