יום שני, 11 באוקטובר 2010

בלוג פרס רקנאטי-צ'ייס-רש"י

בשבועות הקרובים עומד להתפרסם קול קורא להגשת מועמדות לפרס המורה היזם לשנת 2011. הפרס הוקם ב 2003 על ידי איש העסקים ליאון רקנאטי ויעקב קופ, שהיה באותה עת ראש המרכז לחקר המדיניות החברתית בישראל. שנה לאחר מכן הצטרפו אליהם איש העסקים סטנלי צ'ייס ז"ל וקרן רש"י בראשותו של אלי אלאלוף. ברקע הנהגת הפרס עומדת ההערכה, כי רבים ממורי ומורות ישראל לא זו בלבד שעושים עבודה נאמנה, אלא חלקם מאתר צרכים ופתרונות בלתי שגרתיים בתחומי ההוראה השונים. מי שנהנים מפרי רוחם וחשיבתם של מורים אלה הם תלמידיהם והציבור בכללו.
מרבים לדבר בישראל (ולא רק בה) על חסרים בחינוך ועל מיעוט ההישגים הלימודיים. בתוך כך נבלעים אותם מורים יזמים עלומים המחפשים – ומוצאים – דרכי הוראה ייחודיים. מעשיהם ראויים לא רק להוקרה אלא גם לשכפול, בין אם ביישום יוזמתם הספציפית ובין אם באימוץ גישתם היזמית באופן כללי. לכך נועד הפרס: לעודד ולתגמל את הנוקטים דרך זאת וכן להביא לידיעת הכלל את מעשיהם, ובמיוחד להביא את הדבר לתודעת כלל העוסקים בחינוך ובהוראה.
הפרס, זוכיו על פני השנים, ותיאור יוזמותיהם מופיעים באתר מיוחד  www.rcr.org.il ושם גם מצוי טופס ההרשמה למועמדים לפרס. כהשלמה לכך מצאנו לנכון להפיק בלוג אשר בו יוכלו הזוכים להרחיב את הדיבור על יוזמתם, על האפשרויות הגלומות ביוזמות אישיות, ועוד. במקביל מוזמנים הגולשים להביע את מחשבתם בנושא זה וכך ליצור קהילת מתעניינים בהיבטי היזמות בחינוך.
נשמח לשמוע את דעתכם בנושא ולחבור עמכם בדיוני חינוך ויזמות חינוכית מעל "גלי האתר" (במובן שונה מזה שנהוג היה בעבר – כך נקראו שידורי הרדיו..).

ליאון רקנאטי, יעקב קופ
יושבי ראש הפרס

תגובה 1:

  1. פרס המורה היזם הוא אחד הפרסים הייחודיים והנכונים שניתנו אי פעם במערכת החינוך. מורים יזמים בדרך כלל נבלעים בתוך בתי הספר , ואיש אינו יודע על היוזמות החינוכיות שהם הוציאו לפועל. כאן נעשים שני דברים מבורכים: ראשית, היזם מקבל פרס כספי והוקרה , דבר שאין להמעיט בערכו, ושנית הבמה שעליה מפורסמות היוזמות מאפשרת למורים אחרים לראות את הדברים וללמוד מהם. הנושאים שהוצגו, לאורך השנים, הראו חשיבה יצירתית, נכונות להקדיש זמן ומרץ, ולא פחות מזה אמונה בחשיבותה של ההוראה ותחושה של שליחות המזינה את העיסוק במקצוע. אין לי אלא לקוות שהעבודות הזוכות בפרס תקבלנה את החשיפה המתאימה כדי לאפשר למורים ליהנות ממכלול היוזמות, ושבשנים הבאות לא יפחת הלהט.

    השבמחק